Την Τοπική Κοινότητα Κρανιάς Ολύμπου επισκέφθηκε η Βουλευτής Λάρισας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ, Ευαγγελία Λιακούλη, όπου πραγματοποίησε μια σειρά ουσιαστικών επαφών με τον Πρόεδρο της Κοινότητας κ. Ιωάννη Μήτσιο, εκπροσώπους τοπικών φορέων και πλήθος κατοίκων της περιοχής, που μοιράστηκαν σκέψεις και προβληματισμούς. .

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε η εύλογη αγωνία φορέων και κατοίκων,  για την ορατή ερημοποίηση του χωριού. Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια των επαφών, η Κρανιά, παρά την απαράμιλλης Ομορφιάς και θέας τοποθεσία της, τη βαριά ιστορία και την πλούσια παράδοσή της, στερείται ουσιαστικών κινήτρων για την παραμονή και την προσέλκυση νέων κατοίκων, με αποτέλεσμα να απειλείται με μαρασμό.

Οι κάτοικοι και οι φορείς έθεσαν επιτακτικά στην Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, τα μεγάλα, βαλτωμένα υποδομικά προβλήματα που κρατούν “ομηρο” την ανάπτυξη της περιοχής.  

Συγκεκριμένα,   ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν αφορά στην οδική σύνδεση Κρανιάς – Καλλιπεύκης, καθώς η ασφαλτόστρωση του δρόμου αυτού αποτελεί πάγιο αίτημα και  η σημερινή του κατάσταση δυσχεραίνει την πρόσβαση σε περίπου 600 στρέμματα καλλιεργειών και αποκόπτει τη συγκοινωνία μεταξύ δύο δυναμικών κοινοτήτων του Ολύμπου.

Περαιτέρω , συζητήθηκε το θέμα του φράγματος -ταμιευτήρα στη θέση «Δέση», ένα έργο πνοής για την άρδευση, την ορθολογική διαχείριση των υδάτων και την παραγωγή πράσινης ενέργειας. Επισημάνθηκε ως αδιανόητο το γεγονός ότι τεράστιες ποσότητες νερού χύνονται σήμερα αναξιοποίητες στη θάλασσα, την ίδια ώρα που οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής του νομού, έχουν απόλυτη ανάγκη για νερό, ενώ μάλιστα η περιοχή διαθέτει «φυσική λεκάνη». 

Στο πλαίσιο της παρουσίας της στην Κρανιά, η Λαρισαία Βουλευτής επισκέφθηκε και εκκλησιάστηκε στον ιστορικό Ιερο Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου, ένα μνημείο-στολίδι με μακραίωνη ιστορία. Η Ευ. Λιακούλη ξεναγήθηκε στον ναό από τον κ. Αθανάσιο Μπάσλη, συγγραφέα του βιβλίου που καταγράφει την ιστορία του και θαύμασε τις σπάνιες αγιογραφίες και το περίτεχνο ξυλόγλυπτο τέμπλο. Ωστόσο, συμμερίστηκε πλήρως  την έντονη ανησυχία των κατοίκων και των ειδικών ,  για τις σημαντικές φθορές που παρουσιάζει η ξυλόγλυπτη οροφή και  ο ιστορικός-ανεκτίμητης αξίας  τρούλος του ναού, ο οποίος χρήζει άμεσης συντήρησης και  αντισεισμικής ενίσχυσης καθώς και εξωτερικής θωράκισης για την ασφάλεια των πιστών και τη διάσωση του μνημείου.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, η Ευαγγελία Λιακούλη δεσμεύτηκε για την άμεση ανάληψη συνολικής κοινοβουλευτικής πρωτοβουλίας προς τα αρμόδια Υπουργεία, ώστε να αναδειχθούν συνδυαστικά τόσο τα κρίσιμα υποδομικά και αναπτυξιακά αιτήματα του χωριού,  όσο και η ανάγκη προστασίας και διάσωσης του ιστορικού ναού.

Σε δήλωσή της η Ευαγγελία Λιακούλη επεσήμανε:

«Η επίσκεψή μου στην Κρανιά Ολύμπου και η συζήτηση με τον Πρόεδρο και τους κατοίκους, μου άφησε μια γλυκόπικρη γεύση. Από τη μία, αντικρίζεις έναν τόπο ευλογημένο, με μοναδική φυσική ομορφιά, με ζωντανή παράδοση και έναν ανεκτίμητο θρησκευτικό θησαυρό 120 ετών, που έχει χαρακτηριστεί Νεότερο Μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού, τον Ιερό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, έχουμε χρέος να προχωρήσουμε άμεσα στη διάσωση του ιστορικού του τρούλου και στη διαφύλαξη της πολιτιστικής και πνευματικής μας κληρονομιάς.

Από την άλλη, έρχεσαι αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα της ελληνικής υπαίθρου: ένα χωριό που ερημώνει επειδή η Πολιτεία το έχει αφήσει χωρίς κίνητρα για τους νέους ανθρώπους και χωρίς τις βασικές υποδομές.

Είναι αδιανόητο το 2026 να παραμένει ημιτελής και προβληματικός ο δρόμος σύνδεσης Κρανιάς – Καλλιπεύκης, εμποδίζοντας τους παραγωγούς μας να έχουν πρόσβαση στα κτήματά τους. Είναι επίσης εγκληματικό να αφήνουμε εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού να χύνονται άσκοπα στη θάλασσα, τη στιγμή που η κατασκευή του φράγματος στη θέση “Δέση” θα μπορούσε να δώσει ανάσα στην άρδευση της περιοχής και να παράξει καθαρή, πράσινη ενέργεια.

Η παρέμβασή μου στη Βουλή θα είναι άμεση και συνολική. Δεν ζητάμε απλώς μπαλώματα και έωλες υποσχέσεις . Διεκδικούμε ένα συνολικό σχέδιο για να μείνει ζωντανή η Κρανιά, να δοθούν κίνητρα στη νέα γενιά να δημιουργήσει εδώ και να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής που δικαιούται ο τόπος. Δεν θα επιτρέψουμε την ερημοποίηση των πανέμορφων χωριών του Ολύμπου».